מעבר לתפריט ראשי מעבר לתפריט תחתון מעבר לתפריט צד

מרק אפונה טעים ובריא

מרק אפונה טעים ובריא  - תמונה מספר 1
מרק אפונה טעים ובריא  - תמונה מספר 2

מרק אפונה טעים ובריא


עם תוספת קטנה בהגשה - שעושה את כל ההבדל

כשמתחשק לכם מרק טעים ומיוחד (או שאתם פשוט מחפשים תירוץ להשתמש בסירים הצבעוניים שלנו...) הינה לכם מתכון למרק אפונה מזין ובריא שגם הילדים וגם המבוגרים יחסלו בהנאה!


רכיבים

אפונה קפואה – חבילה וחצי

כרישה (פראסה) – 2 גדולות – חתוכות לעיגולים (מהחלק הלבן והירוק בהיר) אפשר להמיר ב-3 בצלים בינוניים

סלרי – 5 ענפים (2 מהם כולל העלים) - חתוכים לעיגולים דקיקים

קולורבי – 1 בינוני מקולף, חתוך לקוביות

שורש פטרוזיליה – 1 מקולף, חתוך לקוביות

ראש סלרי – 1 מקולף, חתוך לקוביות

שום – 1 שן לפרוסות (או יותר אם אוהבים)

שומר – חצי קצוץ לרוחבו (אפשר בלי)

נענע ובזיליקום – עלים בלבד ללא ענפים – כוס גדולה מעורבת (בנדיבות!)

מים – 6-7 כוסות


תבלינים

שמן זית – 4 כפות

אגוז מוסקט, פלפל שחור טחון, חוויאג' למרק – כחצי כפית גדושה מכל אחד

גרידת לימון – חצי כפית

מלח דק – 2 כפיות


תוספות לאחר הבישול

קרם קוקוס – (מעורבב) כ-4-6 כפות (אפשר להחליף בשמנת מתוקה/לבישול)

שמן זית – כף

מיץ לימון טרי – כף


תוספות להגשה

אפונה וואסבי – מרוסקת (חופן לכל מנה)

גרידת לימון

עלי נענע

קרם קוקוס


הוראות הכנה

1. חתכו את כל הירקות בהתאם להנחיות למעלה והוציאו את האפונה מהמקפיא

טיפ – ככל שתחתכו את הירקות קטן יותר, כך תקצרו את זמן הבישול ותשמרו על הערכים התזונתיים של הירקות

2. חממו סיר עם שמן הזית והתבלינים (חוץ מהמלח) וערבבו כ-2 דקות לפתיחת התבלינים

3. הוסיפו את הירקות החתוכים בהדרגה (ללא עלי הנענע והבזיליקום וללא האפונה) וערבבו עם השמן והתבלינים. כל פעם הוסיפו עוד קצת וערבבו – כ-5 דקות לצריבת כל הירקות

את עלי הסלרי לא לקצוץ אלא להוסיף כצרור שלם כדי שניתן יהיה לשלוף אותם החוצה בתום הבישול

4. הוסיפו את האפונה הקפואה (או לאחר שהפשרתם אותה כדקה במיקרו) וערבבו. הנמיכו מעט את האש, סגרו את הסיר ובשלו כ-10 דקות תוך כדי ערבוב מידי פעם (עדיין ללא הנוזלים)

הוסיפו חופן אפונה נוסף ושמרו בצד להגשה

5. ערבבו את המלח בכוס מים רותחים ושפכו פנימה. הוסיפו עוד 5-6 כוסות מי ברז. ערבבו, סגרו את הסיר והביאו לרתיחה

6. עם הרתיחה הנמיכו את האש ובשלו עד לריכוך כל הירקות (סה"כ זמן בישול של כ-15-20 דקות מהרתיחה)

7. בתום הבישול פתחו את הסיר הוציאו החוצה כוס נוזל צלול, הוסיפו פנימה את כוס עלי הנענע והבזיליקום וטחנו עם טוחן ידני לקבלת מרקם קרמי

לאחר הטחינה הראשונית, הוסיפו את ה"תוספות לאחר הבישול" (ראו ברכיבים למעלה) וטחנו עוד כדקה

טיפ - כוס הנוזל הצלול שהוצאתם תאפשר לכם לשלוט במרקם ובסמיכות המרק – הוסיפו ממנה בהתאם לצורך עד לקבלת המרקם הרצוי

8. עכשיו נותר לטעום ולתקן תיבול - שחקו עם הוספת קרם קוקוס, נוזלים, גרידת לימון וכל אחד מהתבלינים לפי טעמכם עד שתגיעו לטעם המושלם עבורכם


ועכשיו להגשה עם כמה תוספות קטנות שעושות את כל ההבדל

מזגו למרקיה אישית, בזקו במרכזה חופן נדיב של פירורי אפונה וואסבי, כמה אפונים שלמים לקישוט, גרידת לימון ועלה נענע קטן והגישו כמו במסעדה!

התוספות האלה לגמרי משדרגות את המרק גם במראה וגם בטעם

תוספות אפשריות נוספות - 

נגיעה של צבע - הניחו תלולית קטנטנה של קרם קוקוס/שמנת במרכז הקערה (ומשכו אותה עם קצה של מזלג)

נגיעה של חריפות עוקצנית - קצצו חתיכה קטנה של פלפל צ'ילי אדום או ג'ינג'ר טרי והניחו במרכז 

את התוכן, הצילום והסטיילינג, יצרה עבורנו טליה הדר מהבלוג EshetStyle

סגור